W przypadku zawodu, jakim jest doradca klienta, obowiązki na tym stanowisku są często uzależnione od profilu konkretnego przedsiębiorstwa. Mimo to, podstawowe zadania zawsze są podobne. Najogólniej mówiąc, osoba pracująca w tej branży odpowiada za nawiązywanie pozytywnych kontaktów z odbiorcami oferty danego przedsiębiorstwa. Po jej stronie leży prezentowanie towarów lub usług proponowanych przez firmę, udzielanie porad i informacji na ich temat, a także dostosowywanie ich do potrzeb i preferencji konkretnych klientów. Rolą doradcy klienta jest często pozyskiwanie nowych odbiorców i budowanie z nimi długotrwałych relacji.

Pod tym względem, zakres obowiązków doradcy klienta w sklepie czy w banku jest bardzo podobny. Różnice mogą z kolei dotyczyć  technik i sposobów działania osób pełniących to stanowisko. Wynika to z tego, że doradcy klienta muszą spełniać standardy narzucone przez konkretne przedsiębiorstwa.

Co ważne, oprócz bezpośredniego kontaktu z odbiorcami oferty firmy, doradca klienta zajmuje się także wieloma kwestiami formalnymi. Do jego zadań może należeć m.in. przygotowywanie umów i zestawień, a także sporządzanie raportów sprzedażowych.

Używamy plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z naszej witryny. Przeglądając tę ​​stronę, zgadzasz się na używanie przez nas plików cookie.

Zaloguj się

Zarejestruj się

Zapomniane hasło