Wiele młodych osób postanawia zatrudnić się w sklepie. Może to być sklep spożywczy, sklep z ubraniami, sklep z akcesoriami do domu, meblami czy elektroniką. Możliwości masz naprawdę wiele. Początkowo zatrudniasz się na stanowisku sprzedawcy czy też doradcy klienta, z czasem możesz awansować na stanowisko kierownika sklepu. Tutaj obowiązki z pewnością się zwiększą.
Wymagane jest zazwyczaj doświadczenie na podobnym stanowisku lub doświadczenie w handlu. Jak je zdobyć? Pracując np. jako sprzedawca czy też właśnie doradca klienta. Kierownik sklepu to nie tylko osoba, która potrafi obsługiwać kasę fiskalną czy wie kiedy będzie dostawa towaru, ale także wie, gdzie ten towar ma się znajdować, jakie są wymogi oraz co trzeba będzie zamówić, kiedy to zamówić i jaki jest miesięczny budżet
Wszystko zależy od tego, w jakim miejscu pracujesz. Inne obowiązki będzie miał ktoś, kto prowadzi lub jest kierownikiem sklepu spożywczego, a jeszcze inne ktoś to jest kierownikiem sklepu z ubraniami. Jest to absolutnie zrozumiałe. Przykładowo kierownik sklepu spożywczego musi wiedzieć, w jaki sposób poukładać towar na półkach. Towar z dłuższą datą przydatności stoi z tyłu, a ten z krótszą z przodu, tak aby nic w sklepie się nie zmarnowało.
Piwo lub inne alkohole zazwyczaj muszą być poukładane na półkach w odpowiedni sposób. Dużą rolę gra tutaj piwo, a właściwie lodówki, w których się ono znajduje. Posiadając własny sklep często otrzymujesz sprzęt, aby go przetrzymywać. W lodówce z logiem „Tyskie” może znajdować się wyłącznie piwo z tego browaru, a złe umieszczenie produktu, może skończyć się zerwaniem kontraktu. Kierownik sklepu spożywczego musi pamiętać, o której np. przyjeżdża pieczywo, w jakim dniu jest planowana dostawa. Musi na bieżąco zgłaszać do właściciela braki w towarze czy też ewentualnie samodzielnie je domawiać. Jak wygląda praca takiego kierownika? O tym dowiesz się później!
W przypadku kierownika sklepu z odzieżą jak np. H&M czy Reserved musisz zdawać sobie sprawę z tego, że nad tobą jest jeszcze szereg osób, które również muszą trzymać się regulaminu. Ty dostajesz konkretne wymogi oraz wytyczne. Dana koszulka musi znaleźć się nie tylko w odpowiednim miejscu, ale także i w odpowiedniej sekcji sklepu, pośród np. danej nowej kolekcji. Musisz pilnować wszelakich promocji, sprawdzać obecne kupony, zniżki czy wyprzedaże. Musisz wiedzieć kiedy wchodzi nowa kolekcja, jak wyglądają produkty w niej zawarte, w jakim miejscu sklepu powinnaś ją ustawić.